Albert Heijn Vaassen stapt over op digitale schaplabels

door | aug 29, 2022 | Nieuws, Premium | 0 Reacties

Als je wel eens boodschappen doet bij de Albert Heijn is het je wellicht al opgevallen, de prijskaartjes zijn gedigitaliseerd. Wij gingen langs bij onze sponsor, Albert Heijn Vaassen, om te kijken wat dit precies inhoudt. 

Wanneer je voorheen door de winkel liep waren het papieren kaartjes die de prijs aangaven van de producten. Die kaartjes moesten met de hand geknipt worden en met ruim 500 acties en prijswijzigingen per week was dit een dagtaak voor het personeel. Zo nu en dan stond er bij het schap nog een oude prijs wat vervolgens verwarring opleverde aan de kassa. 

De papieren schapkaartjes zijn nu vervangen voor electronische schapkaartjes welke voorzien zijn van dynamische product- en prijsinformatie. Het grote voordeel van de digitale kaartjes is dat de prijzen bij de kassa altijd identiek zijn aan de prijzen bij het schap. Zo ontstaat er geen verwarring meer. Daarnaast is dankzij de kaartjes eenvoudiger te herkennen welke producten biologisch, vegan, in de bonus of prijsfavoriet zijn. Ook geven de kaartjes aan wanneer een product uitverkocht is. 

Niet alleen voor klanten maar ook voor medewerkers van de supermarkt is het een uitkomst. Prijswijzigingen worden automatisch doorgevoerd, wat inhoudt dat er geen kaartjes meer geknipt of gewisseld hoeven te worden, en de voorraad kan makkelijker gecontroleerd worden. Ook het zoeken van een specifiek product gaat veel sneller dankzij knipperende led-lampjes op het schaplabel. Kortom, de elektronische schaplabels zorgen voor een snellere en efficiëntere manier van werken.

De digitale schaplabels hangen al even in de winkel en worden tot nu toe goed ontvangen door klanten. Het geeft meer rust, is overzichtelijker en het werkt betrouwbaar doordat de informatie altijd up-to-date is. 

 

Laatste nieuws

Agenda

Met dank aan onze sponsoren: